فراخوان انتخاب
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کردستان

مديريت بخش آب و فاضلاب کشور در راستای راهبرد شایسته‌گزینی وزارت نيرو در دولت دوازدهم و ايجاد فرصت‌هاي برابر براي همه افراد واجد شرایط عمومي و تخصصي خدمت‌گزاري، با لحاظ مجموعه اسناد بالادستي و رعايت مواد قانوني ذيربط، براي سمت «مديرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کردستان» دعوت به اعلام آمادگي مي‌نمايد.
 
الف) اهم وظایف و مسئولیت‌های پست مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کردستان
  1. برنامه‌ریزی، پیگیری و اجرای سیاست‌ها و تکالیف ابلاغی وزارت نیرو و شرکت مادرتخصصی مهندسی آب و فاضلاب کشور
  2. اجرای مصوبات و تصمیم‌های هیئت مدیره و مجمع عمومی از قبیل تهیه و پیشنهاد اجرای خط‌مشی‌ها و برنامه‌های کلان‌، اجرای برنامه‌های عملیاتی توسعه و بهره‌برداری سامانه‌ها و تاسیسات، اجرای بودجه‌های مصوب و ابلاغی، تهیه دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌ها‌، اجرای ضوابط فنی، اداری، مالی و بهره‌برداری و فعالیت‌های مرتبط با شرکت‌داری و تأمین منابع مالی
  3. انجام کلیه وظایف موضوع فعالیت شرکت در راستاي اهداف شركت و هماهنگ با برنامه‌ريزي شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور
  4. توسعه تأسيسات آب و فاضلاب روستايي و اهتمام در نگهداري و بهره‌برداري از تأسيسات موجود، ارتقاي بهره‌وري و بهبود خدمات مشترکين
  5. پايش کمّي و کيفي آب شرب و بهداشتي و اعمال استانداردها و مقررات لازم
  6. توسعه سامانههاي جمع آوري و تصفيه فاضلاب كليه بخشها و بازچرخاني و استفاده مجدد از اين منابع
  7. كاهش تلفات و هدررفت آب در شبكه‌‌هاي توزيع
  8. توسعه مشارکت و سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در طرح‌هاي آب و فاضلاب
  9. تلاش در جهت کاهش فاصله قيمت تمام شده و فروش از طريق اصلاح تعرفه‌هاي ارائه خدمات و افزايش بهره‌وري و پيگيري هزينه‌ها
  10. توجه به امر بنگاه‌داري و اداره اقتصادي شرکت
  11. مدیریت بحران‌ها، شرایط اضطراری و چالش‌های محلی و استانی مرتبط با فعالیت‌های آب و فاضلاب و هماهنگی با مقامات امنیتی، سیاسی و محلی استان
  12. استفاده از مشارکت‌های مردم و نهادهای غیردولتی در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های بخش آب و فاضلاب در کلیه زمینه‌ها و افزایش آگاهی‌های عمومی در راستای مدیریت مصرف و تقاضا
  13. همافزائی مجموعه توان مدیریتی شرکت و سازمان‌های مرتبط و تعامل و هماهنگی با کلیه سطوح مدیریتی در اجرای طرح‌های‌‌ توسعه، بهره‌برداری و مدیریت آب و فاضلاب با تمرکز بر اولویت‌ها
  14. ظرفیت‌سازی و ایجاد زمینه رشد و پیشرفت منابع انسانی، مالی، فناوری و تحقیقاتی شرکت
  15. هدایت اقتصادی، مالی و اداری شرکت و نظارت و کنترل بر عملکردها در حسن اجرای امور
  16. اصلاح‌ فرآیند‌ها و اقتصادی کردن فعالیت‌ها به‌ویژه در خدمات رو به مشتری و استقرار سیستم‌ها و بانک‌های اطلاعاتی در تسهیل ارائه اطلاعات
  17. نظارت کامل بر واحدهای زیرمجموعه و آگاهی از حسن اجرای برنامه‌ها، آئین‌نامه‌ها و قوانین و مقررات موضوعه بخش آب و فاضلاب
  18. تدوین گزارش‌هاي قانونی و کنترل‌های داخلی لازم و نیز پاسخگوئی مؤثر به کلیه عوامل نظارتی، بازرسی و محاسباتی، محیطی و ارکان شرکت
ب) شرایط احراز پست مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کردستان
  1. برخورداری از صلاحیت‌های عمومی انتصاب بر اساس قوانین، مقررات و ضوابط ذيربط
  2. کارمند رسمی یا پیمانی دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری و همکاران مدت‌معين شرکت‌هاي آب و فاضلاب روستائي
  3. دارا بودن مدرک تحصيلي حداقل کارشناسي در يکي از رشته‌هاي تحصيلي مرتبط
  4. دارا بودن حداقل 15 سال سابقه خدمت مرتبط در بخش‌هاي آب و فاضلاب و آب
  5. برخورداري از حداقل 8 سال سابقه مدیریتی در سطوح مدیریت میانی، معاونت و هیئت مدیره شرکت‌های آب و فاضلاب و یا همتراز در سایر شرکت‌ها
  6. حداکثر سن 55 سال
  7. حداکثر سابقه خدمت 25 سال برای مقاطع تحصیلی کارشناسی و 28 سال برای کارشناسي ارشد و بالاتر
* در شرایط برابر (امتیازات مساوی) اولویت انتخاب به ترتیب با داوطلبان بومی شاغل در شرکت آب و فاضلاب، شرکت‌های بخش آب، شرکت‌های صنعت آب و برق و سایر دستگاههای اجرایی می‌باشد.
ج) شایستگی‌های عمومی و اختصاصی مورد انتظار
  1. ویژگی‌های شخصیتی، توانمندی‌های فردی و اخلاق حرفه‌ای
  2. توانایی رهبری و مدیریت و پیگیری مجموعه فعالیت‌ها و برنامه‌های شرکت
  3. نگرش راهبردی، تحلیلی و برنامه‌ای
  4. بینش اقتصادی و تفکر شرکت‌داری
  5. مهارت مذاکره، تعامل و همکاری گروهی
  6. تجربه، تخصص و دانش فنی مدیریت آب و فاضلاب
  7. توانایی‌های عمومی مدیریت (سازماندهی، هدایت، تصمیم‌گیری، نظارت و کنترل)
  8. شناخت محیطی و آگاهی‌های سازمانی
د ) مدارک مورد نياز
  1. نامه روکش فرم درخواست شامل متني با حداکثر 800 کلمه که توضيح دهد ويژگي‌ها و توانمندي‌هاي متقاضي چگونه با نيازمندي‌هاي سمت مديرعاملي شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کردستان متناسب است.
  2. تکمیل فرم درخواست
  3. رزومه مديريتي (حداکثر دو صفحه)
  4. اطلاعات کامل تماس
* سایر مدارک لازم متناسب با اطلاعات فرم تکمیل شده در مراحل آتی اخذ خواهد شد.
توجه: 
  1. تکميل فرم درخواست و ارسال مدارک صرفاً از طريق سايت امکان‌پذير است.
  2. ارزیابی شایستگی‌های (عمومی- اختصاصی) متقاضیان توسط اعضاي کارگروه بررسي شايستگي‌هاي متقاضیان انجام خواهد گرفت.
  3. حقوق و مزایا مطابق با مفاد مصوبه شورای حقوق و دستمزد و درجه‌بندی شرکت‌ تعیین و برقرار می‌گردد.
  4. حضور مستمر مدیرعامل در استان و سکونت خانواده وی در محل خدمت، الزامی است.
  5. ثبت درخواست و طی فرآیند متقاضیان تا حصول نتیجه نهایی هیچگونه تعهدی را برای وزارت نیرو ایجاد نخواهد کرد.
 

تكميل فرم اطلاعات