فراخوان شماره 02 - دفتر خصوصی سازی و امور مجامع وزارت نیرو
1397/06/03
 
اطلاعیه شماره 2
 
همانگونه که از طريق اطلاعيه‌ قبلي اعلام گردید، وزارت نیرو در راستای راهبرد شایسته‌گزینی در دولت دوازدهم، از افراد واجد شرایط و علاقه‌مند به همکاری در سمت مدیرکل دفتر خصوصی سازی و امورمجامع از طریق پورتال وزارت نیرو و انتشار اطلاعیه در خبرگزاری‌ها و وب‌سایت‌ها دعوت به همکاری نمود.
این فرآیند بر اساس مراحل اجرايي مشخص و برنامه زمانی تعریف شده‌ای آغاز و در پايان زمان دو هفته‌اي ثبت‌نام، 89 داوطلب با بهره‌گیری مطلوب از این راهکار نوین ،آمادگي خود را براي تصدي اين مسئوليت اعلام نمودند. در ادامه، براي بررسي شايستگي‌هاي افراد ثبت‌نام کننده، کميته بررسي صلاحيت داوطلبين، با ترکيبي از اساتيد و خبرگان بيروني و مديران ارشد ذي‌ربط ، تشکيل و پس از طي مراحل تعيين شده و انجام ارزيابي‌هاي لازم، نهايتاً 5 داوطلب برگزيده را که در طول فرآيند فوق عملکرد مطلوب‌تري داشتند، جهت تصدي سمت فوق به وزير محترم نيرو پيشنهاد نمود.
به آگاهی داوطلبین گرامی شرکت‌کننده و عموم علاقه‌مندان مي‌رساند که آخرين مرحله از اين فرآيند نيز انجام گرديد و با لحاظ نظرات کميته فوق و مجموعه ملاحظات مديريتي و با اذعان به توانمندي‌هاي ساير داوطلبين محترم، به‌ويژه 5 داوطلب محترم راه‌يافته به مرحله نهايي، نهايتاً جناب آقای اسماعیل مقصودی به‌عنوان مدیرکل دفتر خصوصی سازی و امورمجامع وزارت نيرو انتخاب و مشغول بکار شدند.
جناب آقای اسماعیل مقصودی، برخوردار از بيش از 20 سال تجربه مدیریت در حوزه مجامع عمومی و نظارت مالی، در شرکتهای دولتی و غیردولتی  وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی است و علاوه بر توانمندی و شناخت مناسبي که از ضوابط و مقررات حاکم بر شرکتهای دولتی و اجرای حسابرسی عملیاتی بویژه در وزارت نیرو دارد، ایده های جالبی برای ارتقاء کیفیت و بهبود فرآیندهای کاری در این حوزه دارد.  
در خاتمه، با قدردانی مجدد از مشارکت و همراهی همه داوطلبان عزیز و تلاش‌هاي صادقانه و حرفه‌اي کميته بررسي صلاحيت داوطلبين، ضمن آرزوي موفقيت براي مدیرکل منتخب، اميدوار است شرائط و امکان بهره‌مندي از دانش و توانمندي‌هاي افراد شاخص و برگزيده اين فرآيند در جايگاه‌هاي متناسب فراهم گردد.


=============

اطلاعیه شماره 1

وزارت نیرو در راستای راهبرد شایسته گزینی در دولت دوازدهم، از افراد واجد شرایط و علاقه‌مند به همکاری در سمت مدير کل دفتر خصوصي سازي و امور مجامع وزارت نيرو از طریق پورتال وزارت نیرو و انتشار اطلاعیه در خبرگزاری‌ها و وب‌سایت‌ها دعوت به همکاری نمود و در بازه زمانی دو هفته (از 23 ارديبهشت تا 6 خرداد 1397)، علاقه‌مندان و کسانی که خود را واجد شرایط احراز این موقعیت ارزیابی کردند، با تکمیل فرم و بیان سوابق تحصیلی، علمی و کاری، ضمن بهره‌گیری مطلوب از این راهکار نوین، آمادگی خود را اظهار داشتند.
 با قدرداني صميمانه از همه داوطلباني که در روند انتخاب مدير کل دفتر خصوصي سازي و امور مجامع وزارت نيرو مشارکت داشته و از این فراخوان استقبال نمودند، اعم از همکاران ارجمند در بخش‌هاي مختلف وزارت نيرو، فعالان در عرصه‌های مختلف صنعت آب و برق و همچنین عزیزان خارج از مجموعه وزارت نیرو، بدین‌وسیله اطلاعات آماري زير در ارتباط با داوطلبان شرکت‌کننده در اين فراخوان به آگاهي می‌رسد:
 
— تعداد فرم‌های تکمیل‌شده بالغ ‌بر 89 نفر است که از این ميان، تعداد 5 فرم به بانوان اختصاص دارد.
— بيشترين تعداد تکمیل‌کنندگان فرم ازلحاظ سني بين 30 تا 45سال (89 درصد) است.
—از لحاظ مدرک تحصيلي افراد داراي مدرک کارشناسی (22 درصد) کارشناسي ارشد (49 درصد) و دکتری(22 درصد) می‌باشند.
— از نقطه‌ نظر محل خدمت فعلي، 25 درصد از تکمیل‌کنندگان فرم را همکاران وزارت نیرو تشکیل می‌دهند و 75 درصد ديگر را همکاران سایر سازمان‌های دولتي و غيردولتي شامل می‌شوند.
 
به آگاهي می‌رساند بر اساس فرآيند طراحی‌شده، اقدامات زير تاکنون به انجام رسيده است:
  1. غربالگري اوليه و حذف درخواست‌های غیر قابل ‌قبول با توجه به شرايط احراز اعلام‌شده
  2. تشکيل کميته بررسي صلاحيت داوطلبان، متشکل از مديران ارشد ذی‌ربط و خبرگان صنعت
  3. ارزيابي انفرادي کليه درخواست‌های قابل‌قبول توسط اعضاء کميته بررسي صلاحيت داوطلبان و پيشنهاد 6 داوطلب برگزيده براي طي مرحله بعدي
  4. بررسي سوابق و رزومه کليه افراد پيشنهادي مرحله قبل در جلسه کميته، تجميع نظرات و درنهایت انتخاب 5 نفر براي ورود به مرحله مصاحبه حضوري
بر اين اساس ضمن تشکر مجدد از همه داوطلبان گرامي و آرزوي توفيق روزافزون، اطلاع‌رسانی لازم به افراد منتخب براي شرکت در مصاحبه طي روزهاي آتي انجام خواهد شد.
 
  1. گزارش پيشرفت کار در اطلاعیه‌های بعدي از همين طريق به آگاهي خواهد رسيد.


========


فراخوان انتخاب

مديركل دفتر خصوصي‌سازي و امور مجامع وزارت نيرو
 
در راستاي راهبرد شايسته‌گزيني وزارت نيرو در دولت دوازدهم و ايجاد فرصت‌هاي برابر براي همه افراد واجد شرايط عمومي و تخصصي خدمت‌گذاري، اين وزارت از متخصصين داوطلب واجد شرايط براي همكاري در سمت «مديركل دفتر خصوصي‌سازي و امور مجامع» دعوت به اعلام آمادگي مي‌نمايد.
الف) اهم وظایف و مسئولیت‌های پست مدیرکل دفتر خصوصي‌سازي و امور مجامع
1. برگزاري بهنگام و موثر جلسات مجامع عمومي شركت‌هاي مادرتخصصي
2. رعايت دقيق مقررات، افزايش درجه شفافيت و تقويت انضباط و تثبيت رويه‌هاي استاندارد مالي و حسابداري شركت‌ها
3. تحليل و نظارت دقيق بر عملكرد مالي شركت‌ها
4. ارائه تحليل‌هاي سيستمي و يكپارچه در حوزه‌هاي مالي و اقتصادي
5.  اجراي كامل ضوابط قانوني در برگزاري مجامع عمومي شركت‌هاي مادرتخصصي و نظارت بر اجراي ضوابط قانوني در برگزاري مجامع شركت‌هاي زيرمجموعه
6. پيگيري استقرار نظام‌ محاسبه قيمت تمام‌شده در صنعت آب و برق
7. مديريت و نظارت بر اجراي حسابرسي عملياتي و داخلي شركت‌هاي مادرتخصصي
8. اشاعه رويكردهاي جديد مالي و اقتصادي
9. نظارت بر اجراي تكاليف مندرج در مصوبات مجامع شركت‌هاي مادرتخصصي
10. همكاري و مشاركت در تدوين و بازنگري خط‌مشي شركت‌هاي مادرتخصصي
11. بررسي و تحليل ساختار مالكيت شركت‌هاي صنعت آب و برق و تغييرات آن (ادغام، تجزيه، انحلال و ...) و ارائه راهكارهاي لازم با مشارکت واحدهاي ذيربط
12. راهبري، مديريت و بروزرساني پايگاه الكترونيكي آمار و اطلاعات مالي- اقتصادي شركت‌هاي صنعت آب و برق
13. تهيه راهكارهاي تسهيل دستيابي به توسعه مشاركت عمومي جهت افزايش بهره‌وري منابع مادي و انساني و توسعه توانمندي‌هاي بخش خصوصي و تعاوني و ارائه به واحدهاي ذيربط در وزارت نيرو
14. انجام نمايندگي و ارتباط با وزارت امور اقتصادي و دارائي و سازمان خصوصي‌سازي در امر خصوصي‌سازي
15. برنامه‌ريزي واگذاري سهام شركت‌ها مشتمل بر شرايط و نحوه واگذاري در چارچوب قوانين و مقررات مربوط
16. همكاري در شناسايي و انجام اقدامات اجرايي لازم براي برون‌سپاري تصدي‌هاي قابل واگذاري دولتي، از جمله طرح‌هاي نيمه‌تمام
17. پيگيري امور مربوط به تسويه بدهي صنعت آب و برق به بانك‌ها، پيمانكاران، مشاورين و توليدكنندگان
18. انجام ساير وظايف مرتبط با واگذاري و خصوصي‌سازي در چارچوب برنامه‌هاي توسعه كشور و ساير قوانين و مقررات مربوط
ب) شرایط احراز پست مدیرکل دفتر خصوصي‌سازي و امور مجامع
  1. برخورداری از صلاحیت‌های عمومی انتصاب بر اساس قوانین، مقررات و ضوابط ذيربط
  2. کارمند رسمی، پیمانی يا قرارداد کار معين (مشخص) دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری
  3. دارا بودن مدرک تحصيلي (حداقل کارشناسي ارشد) در يکي از رشته‌هاي تحصيلي مرتبط (اقتصاد، مديريت مالي و حسابداري و ...)
  4. دارا بودن شناخت مناسب و کافي از صنعت آب و برق
  5. حداقل 10 سال سابقه فعاليت كار حرفه‌اي و مديريتي در زمينه‌هاي مرتبط با خصوصي‌سازي و امور مجامع
  6. آشنايي با حقوق و قوانين و مقررات ذيربط
* كاركنان شاغل در وزارت نيرو و سازمان‌ها و شركت‌هاي تابعه كه داراي شرايط احراز اين سمت باشند در اولويت‌ قرار دارند.
ج) شایستگی‌های عمومی و اختصاصی مورد انتظار
  • ویژگی‌های شخصیتی، توانمندی‌های فردی و اخلاق حرفه‌ای
  • توانایی رهبری و مدیریت و پیگیری مجموعه فعالیت‌ها و برنامه‌ها
  • نگرش راهبردی، تحلیلی و برنامه‌ای
  • مهارت مذاکره، تعامل و همکاری گروهی
  • توانایی‌های عمومی مدیریت (سازماندهی، هدایت، تصمیم‌گیری، نظارت و کنترل)
  • شناخت محیطی و آگاهی‌های سازمانی
د ) مدارک مورد نياز
  1. نامه روکش فرم درخواست شامل متني با حداکثر 800 کلمه که توضيح دهد ويژگي‌ها و توانمندي‌هاي متقاضي چگونه با نيازمندي‌هاي سمت مدیرکلي دفتر خصوصي‌سازي و امور مجامع وزارت نيرو متناسب است.
  2. تکمیل فرم درخواست
  3. رزومه مديريتي (حداکثر دو صفحه)
  4. اطلاعات کامل تماس
سایر مدارک لازم متناسب با اطلاعات فرم تکمیل شده در مراحل آتی اخذ خواهد شد.
توجه:
  1. تکميل فرم درخواست و ارسال مدارک صرفاً از طريق سايت امکان‌پذير است.
  2. ارزیابی شایستگی‌های (عمومی- اختصاصی) متقاضیان توسط اعضاي کارگروه بررسي شايستگي‌ها بر اساس معیارها و امتیازدهی متقاضیان انجام خواهد گرفت.
  3. حقوق و مزایا مطابق با مفاد مصوبه شورای حقوق و دستمزد تعیین و برقرار می‌گردد.
  4. ثبت درخواست و طی فرآیند متقاضیان تا حصول نتیجه نهایی هیچگونه تعهدی را برای وزارت نیرو ایجاد نخواهد کرد.