فراخوان شماره 17 - مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و آمار وزارت نيرو
1398/02/21
اطلاعیه شماره 1
وزارت نیرو در راستای راهبرد شایسته گزینی در دولت دوازدهم، از افراد واجد شرایط و علاقه‌مند به همکاری در سمت مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و آمار وزارت نیرو از طریق پورتال وزارت نیرو و انتشار اطلاعیه در خبرگزاری‌ها و وب‌سایت‌ها دعوت به همکاری نمود و در بازه زمانی از  5 فروردین‌ماه تا  15 اردیبهشت‌ماه 1398، علاقه‌مندان و کسانی که خود را واجد شرایط احراز این موقعیت ارزیابی کردند، با تکمیل فرم و بیان سوابق تحصیلی، علمی و کاری، ضمن بهره‌گیری مطلوب از این راهکار نوین، آمادگی خود را اظهار داشتند.
 با قدرداني صميمانه از همه داوطلباني که در روند انتخاب مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و آمار وزارت نیرو مشارکت داشته و از این فراخوان استقبال نمودند، اعم از همکاران ارجمند در بخش‌هاي مختلف وزارت نيرو، فعالان در عرصه‌های مختلف صنعت آب و برق و همچنین عزیزان خارج از مجموعه وزارت نیرو، بدین‌وسیله اطلاعات آماري زير در ارتباط با داوطلبان شرکت‌کننده در اين فراخوان به آگاهي می‌رسد:
  • تعداد فرم‌های تکمیل‌شده بالغ ‌بر 125 نفر است که 12 نفر از شرکت‌کنندگان را بانوان تشکيل می‌دهند.
  • بيشترين تعداد تکمیل‌کنندگان فرم ازلحاظ سني بين 30  تا 50 سال (74 درصد) است.
  • از لحاظ مدرک تحصيلي افراد داراي مدرک کارشناسي (11 درصد) کارشناسي ارشد (43 درصد) و دکتری (46 درصد) می‌باشند.
  • از نقطه‌ نظر محل خدمت فعلي، 30 درصد از تکمیل‌کنندگان فرم را همکاران وزارت نیرو تشکیل می‌دهند و 70 درصد ديگر را همکاران سایر سازمان‌های دولتي و غيردولتي شامل می‌شوند.
به آگاهي می‌رساند بر اساس فرآيند طراحی‌شده، غربالگري اوليه انجام گرفته و درخواست‌های غیرقابل‌قبول ( با توجه به شرايط احراز ذکر ‌شده در فراخوان ) حذف شده‌اند. هم‌چنین کميته بررسي صلاحيت داوطلبان متشکل از مديران ارشد ذی‌ربط و خبرگان صنعت براي ارزيابي درخواست‌های قابل‌قبول تشکیل‌شده است.  بر اين اساس ضمن تشکر مجدد از همه داوطلبان گرامي و آرزوي توفيق روزافزون، اطلاع‌رسانی لازم به افرادی که واجد شرايط اوليه نبوده‌اند از طريق ايميل شخصي ايشان طي روزهاي آتي انجام خواهد شد و گزارش پيشرفت کار در اطلاعیه‌های بعدي از همين طريق به آگاهي خواهد رسيد.
 
==============

فراخوان انتخاب
پست مديركل دفتر فناوري اطلاعات و آمار وزارت نيرو
 
در راستاي راهبرد شايسته‌گزيني وزارت نيرو در دولت دوازدهم و ايجاد فرصت‌هاي برابر براي همه افراد واجد شرايط عمومي و تخصصي خدمت‌گذاري، اين وزارت از متخصصين داوطلب واجد شرايط براي همكاري در سمت «مديركل دفتر فناوري اطلاعات و آمار» دعوت به اعلام آمادگي مي‌نمايد.
الف) اهم وظایف و مسئولیت‌های پست مديركل دفتر فناوري اطلاعات و آمار

1- سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی راهبردی، مدیریت و نظارت منسجم بر طراحی و پیاده‌سازی برنامه‌ها و پروژه‌های توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری و فراهم‌سازی الزامات و زیرساخت‌های لازم در صنعت آب و برق به‌منظور دستیابی به اهداف‌:

  • حاکمیت راهبری فناوری اطلاعات  IT Governanceدر صنعت آب و برق
  • ایجاد چارچوب و مدل بومی مدیریت خدمات فناوری اطلاعات, ارزیابی و پایش توسعه کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنعت آب و برق
  • ايجاد يكپارچگي در تولید, انتقال, پردازش و انتشار آمار و اطلاعات در صنعت آب و برق
  • ايجاد دسترسي فراگير ذينفعان به خدمات صنعت آب و برق با بکارگیری فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات
  • ايجاد و بکارگیری ابزارهاي فناورانه و هوشمندانه در مديريت داده‌ها و فرآیندهای صنعت آب و برق
  • توسعه امنيت و محرمانگي اطلاعات در کليه سطوح تولید‌, انتقال‌, پردازش و انتشار آمار و اطلاعات
  • طراحي و پیاده‌سازی ‌معماري اطلاعات و سرویس‌گرا به منظور هوشمند‌سازی فرآیندها و روش‌های اجرای کار در صنعت آب و برق
  • مديريت دانش و به اشتراک‌گذاري اطلاعات ‌در صنعت آب و برق
  • استانداردسازي خدمات, اصلاح و بهبود فرآیندهای تولید و ارائه خدمات در صنعت آب و برق
  • تداوم و استمرار ارائه خدمات الكترونيكي و دسترسی یکپارچه و هوشمندانه به خدمات توسط ذینفعان
  • حفظ و نگهداشت اطلاعات, پایدارسازی و تدوام فعالیت سرویس‌ها و دسترسی به منابع و زیر‌ساخت‌های صنعت آب و برق توسط ذینغعان
  • توسعه یکپارچه و جامع زیر‌ساخت‌های سخت افزاری‌, نرم‌افزاری و ارتباطی توسعه دولت الکترونیک در صنعت آب و برق
  • سیاست‌گذاری‌, راهبری و نظارت بر اجرای برنامه‌های ارتقاء‌ و انتقال دانش فنی‌, آموزش‌های عمومی و تخصصی در مدیران و کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و امنیت صنعت آب و برق
  • راهبری و نظارت بر اجرای برنامه فرهنگ‌سازی و توانمندسازی ذینفعان ‌در استفاده از خدمات الکترونیکی صنعت آب و برق
  • ايجاد هماهنگي و هم‌افزايي و وحدت رویه در توسعه دولت الکترونیک و هوشمند‌سازی اداری در کلیه شرکت‌ها و واحدهای تابعه صنعت آب و برق
  • پايش و نظارت بر اجراي راهبردها و پروژه‌هاي مرتبط با توسعه دولت الکترونیک و فراهم‌سازی زیر‌ساخت‌های لازم
  • طراحی و استقرار مدل و چارچوب برقراري تعامل و تبادل اطلاعات بين دستگاه‌هاي ذي‌ربط با صنعت آب و برق و ارائه دهنده خدمات به ذینفعان
  • سیاست گذاری‌, راهبری و نظارت بر توسعه کاربرد فناوری‌های مکان‌محور در صنعت آب و برق
  • سیاست گذاری‌, راهبری و نظارت بر توسعه سامانه‌ها و سیستم‌های اطلاعاتی و عملیاتی در صنعت آب و برق
  • طراحی و استقرار مدل یکپارچه ارزیابی عملکرد‌, شاخص های توسعه کاربرد فناوری اطلاعات در صنعت آب و برق
  • تضمين صحت‌, دقت‌, کيفيت اطلاعات و خدمات صنعت آب و برق
  • توسعه زیر‌ساخت‌های سخت افزاری‌, نرم افزاری و ارتباطی صنعت آب و برق
  • امن‌سازی فضای تولید و تبادل اطلاعات در صنعت آب و برق
  • توسعه بکارگیری فناوری‌های مکانی و بکارگیری لایه‌های اطلاعاتی در صنعت آب و برق
  • تدوین و پیاده‌سازی استانداردها‌, دستورالعمل‌ها,‌ ضوابط فنی و چارچوب‌های لازم
ب) شرایط احراز پست مديركل دفتر فناوري اطلاعات و آمار

1- برخورداری از صلاحیت‌های عمومی انتصاب بر اساس قوانین، مقررات و ضوابط ذيربط

2- کارمند رسمی، پیمانی يا قرارداد کار معين (مشخص) دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری

3- دارا بودن مدرک تحصيلي:

  • کارشناسی ارشد: مهندسی فناوری اطلاعات گرایش‌های (سامانه­ های شبکه­ ای، سیستم­های تکنولوژی اطلاعات (ITS)، معماری سازمانی، تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات (ICT)، شبکه­ های ارتباطی و کامپیوتری)، مهندسی کامپیوتر گرایشهای (نرم­ افزار، معماری سیستم­های کامپیوتری، شبکه­ های کامپیوتری، رایانش امن)، مدیریت فناوری اطلاعات گرایشهای (سیستم‌های اطلاعاتی پیشرفته، پروژه‌های فناوری اطلاعات)، فناوری اطلاعات و مدیریت و مدیریت فناوری اطلاعات و ساير گرايشهاي مرتبط
  • دکتری تخصصی: مدیریت فناوری اطلاعات گرایشهای (مدیریت خدمات و توسعه فناوری اطلاعات، شبکه­ های کامپیوتری، امنیت اطلاعات)، مهندسی کامپیوتر گرایشهای (سیستم­های نرم­افزاری، معماری کامپیوتر، نظریه محاسبات و الگوریتم) و ساير گرايشهاي مرتبط

4- دارا بودن شناخت مناسب و کافي از صنعت آب و برق

5- حداقل 10 سال سابقه فعاليت كار حرفه‌اي و مديريتي در زمينه‌هاي مرتبط با فناوري اطلاعات و آمار

6- آشنايي با حقوق و قوانين و مقررات ذيربط

* كاركنان شاغل در وزارت نيرو و سازمان‌ها و شركت‌هاي تابعه كه داراي شرايط احراز اين سمت باشند در اولويت‌ قرار دارند.
ج) شایستگی‌های عمومی و اختصاصی مورد انتظار
  • ویژگی‌های شخصیتی، توانمندی‌های فردی و اخلاق حرفه‌ای
  • توانایی رهبری و مدیریت و پیگیری مجموعه فعالیت‌ها و برنامه‌ها
  • نگرش راهبردی، تحلیلی و برنامه‌ای
  • مهارت مذاکره، تعامل و همکاری گروهی
  • توانایی‌های عمومی مدیریت (سازماندهی، هدایت، تصمیم‌گیری، نظارت و کنترل)
  • شناخت محیطی و آگاهی‌های سازمانی
د ) مدارک مورد نياز

1- نامه روکش فرم درخواست شامل متني با حداکثر 800 کلمه که توضيح دهد ويژگي‌ها و توانمندي‌هاي متقاضي چگونه با نيازمندي‌هاي سمت مدیرکلي دفتر فناوري اطلاعات و آمار وزارت نيرو متناسب است.

2- تکمیل فرم درخواست

3- رزومه مديريتي (حداکثر دو صفحه)

4- اطلاعات کامل تماس

سایر مدارک لازم متناسب با اطلاعات فرم تکمیل شده در مراحل آتی اخذ خواهد شد.
 
توجه:

1- تکميل فرم درخواست و ارسال مدارک صرفاً از طريق سايت امکان‌پذير است.

2- ارزیابی شایستگی‌های (عمومی- اختصاصی) متقاضیان توسط اعضاي کارگروه بررسي شايستگي‌ها بر اساس معیارها و امتیازدهی متقاضیان انجام خواهد گرفت.

3- حقوق و مزایا مطابق با مفاد مصوبه شورای حقوق و دستمزد تعیین و برقرار می‌گردد.

4- ثبت درخواست و طی فرآیند متقاضیان تا حصول نتیجه نهایی هیچگونه تعهدی را برای وزارت نیرو ایجاد نخواهد کرد.