اطلاعيه شماره 1
وزارت نیرو در راستای راهبرد شایسته گزینی در دولت دوازدهم، از افراد واجد شرایط و علاقهمند به همکاری در سمت مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سیستان و بلوچستان از طریق پورتال وزارت نیرو و انتشار اطلاعیه در خبرگزاریها و وبسایتها دعوت به همکاری نمود و در بازه زمانی دو هفته (از 5 تا 18 آبانماه 1397)، علاقهمندان و کسانی که خود را واجد شرایط احراز این موقعیت ارزیابی کردند، با تکمیل فرم و بیان سوابق تحصیلی، علمی و کاری، ضمن بهرهگیری مطلوب از این راهکار نوین، آمادگی خود را اظهار داشتند.
با قدرداني صميمانه از همه داوطلباني که در روند انتخاب مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سیستان و بلوچستان مشارکت داشته و از این فراخوان استقبال نمودند، اعم از همکاران ارجمند در بخشهاي مختلف وزارت نيرو، فعالان در عرصههای مختلف صنعت آب و برق و همچنین عزیزان خارج از مجموعه وزارت نیرو، بدینوسیله اطلاعات آماري زير در ارتباط با داوطلبان شرکتکننده در اين فراخوان به آگاهي میرسد:
- تعداد فرمهای تکمیلشده بالغ بر24 نفر است که تمامي شرکتکنندگان را آقايان تشکيل میدهند.
- بيشترين تعداد تکمیلکنندگان فرم ازلحاظ سني بين 30 تا 50 سال (84 درصد) است.
- از لحاظ مدرک تحصيلي افراد داراي مدرک کارشناسي (12 درصد) کارشناسي ارشد (71 درصد) و دکتری (17درصد) میباشند.
- از نقطه نظر محل خدمت فعلي، 79 درصد از تکمیلکنندگان فرم را همکاران وزارت نیرو تشکیل میدهند و 21 درصد ديگر را همکاران سایر سازمانهای دولتي و غيردولتي شامل میشوند.
به آگاهي میرساند بر اساس فرآيند طراحیشده، غربالگري اوليه انجام گرفته و درخواستهای غیرقابلقبول ( با توجه به شرايط احراز ذکر شده در فراخوان ) حذف شدهاند. همچنین کميته بررسي صلاحيت داوطلبان متشکل از مديران ارشد ذیربط و خبرگان صنعت براي ارزيابي درخواستهای قابلقبول تشکیلشده است. بر اين اساس ضمن تشکر مجدد از همه داوطلبان گرامي و آرزوي توفيق روزافزون، اطلاعرسانی لازم به افرادی که واجد شرايط اوليه نبودهاند از طريق ايميل شخصي ايشان طي روزهاي آتي انجام خواهد شد و گزارش پيشرفت کار در اطلاعیههای بعدي از همين طريق به آگاهي خواهد رسيد.
=================
فراخوان انتخاب
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سیستان و بلوچستان
مديريت بخش آب و فاضلاب کشور در راستای راهبرد شایستهگزینی وزارت نيرو در دولت دوازدهم و ايجاد فرصتهاي برابر براي همه افراد واجد شرایط عمومي و تخصصي خدمتگزاري، با لحاظ مجموعه اسناد بالادستي و رعايت مواد قانوني ذيربط، براي سمت «مديرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سیستان و بلوچستان» دعوت به اعلام آمادگي مينمايد.
الف) اهم وظایف و مسئولیتهای پست مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سیستان و بلوچستان
- برنامهریزی، پیگیری و اجرای سیاستها و تکالیف ابلاغی وزارت نیرو و شرکت مادرتخصصی مهندسی آب و فاضلاب کشور
- اجرای مصوبات و تصمیمهای هیأت مدیره و مجمع عمومی از قبیل تهیه و پیشنهاد اجرای خطمشیها و برنامههای کلان، اجرای برنامههای عملیاتی توسعه و بهرهبرداری سامانه ها و تاسیسات، اجرای بودجههای مصوب و ابلاغی، تهیه دستورالعملها و شیوهنامهها، اجرای ضوابط فنی، اداری، مالی و بهرهبرداری و فعالیتهای مرتبط با شرکتداری و تأمین منابع مالی
- انجام کلیه وظایف موضوع فعالیت شرکت در راستاي اهداف شركت و هماهنگ با برنامهريزي شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور
- توسعه تأسيسات آب و فاضلاب شهري و اهتمام در نگهداري و بهرهبرداري از تأسيسات موجود، ارتقاي بهرهوري و بهبود خدمات مشترکين
- پايش کمّي و کيفي آب شرب و بهداشتي و اعمال استانداردها و مقررات لازم
- توسعه سامانههاي جمعآوري و تصفيه فاضلاب كليه بخشها و بازچرخاني و استفاده مجدد از اين منابع
- كاهش تلفات و هدررفت آب در شبكههاي توزيع
- توسعه مشارکت و سرمايهگذاري بخش خصوصي در طرحهاي آب و فاضلاب
- تلاش در جهت کاهش فاصله قيمت تمام شده و فروش از طريق اصلاح تعرفههاي ارايه خدمات و افزايش بهرهوري و پيگيري هزينهها
- توجه به امر بنگاهداري و اداره اقتصادي شرکت
- مدیریت بحرانها، شرایط اضطراری و چالشهای محلی و استانی مرتبط با فعالیتهای آب و فاضلاب و هماهنگی با مقامات امنیتی، سیاسی و محلی استان
- استفاده از مشارکتهای مردم و نهادهای غیردولتی در اجرای طرحها و برنامههای بخش آب و فاضلاب در کلیه زمینهها و افزایش آگاهیهای عمومی در راستای مدیریت مصرف و تقاضا
- همافزائی مجموعه توان مدیریتی شرکت و سازمانهای مرتبط و تعامل و هماهنگی با کلیه سطوح مدیریتی در اجرای طرحهای توسعه، بهرهبرداری و مدیریت آب و فاضلاب شهرها با تمرکز بر اولویتها
- ظرفیتسازی و ایجاد زمینه رشد و پیشرفت منابع انسانی، مالی، فناوری و تحقیقاتی شرکت
- هدایت اقتصادی، مالی و اداری شرکت و نظارت و کنترل بر عملکردها در حسن اجرای امور
- اصلاح فرآیندها و اقتصادی کردن فعالیتها بهویژه در خدمات رو به مشتری و استقرار سیستمها و بانکهای اطلاعاتی در تسهیل ارائه اطلاعات
- نظارت کامل بر واحدهای زیرمجموعه و آگاهی از حسن اجرای برنامهها، آئیننامهها و قوانین و مقررات موضوعه بخش آب و فاضلاب
- تدوین گزارشهاي قانونی و کنترلهای داخلی لازم و نیز پاسخگوئی مؤثر به کلیه عوامل نظارتی، بازرسی و محاسباتی، محیطی و ارکان شرکت
ب) شرایط احراز پست مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سیستان و بلوچستان
- برخورداری از صلاحیتهای عمومی انتصاب بر اساس قوانین، مقررات و ضوابط ذيربط
- کارمند دائم یا مدتمعین شرکتهای آب و فاضلاب شهری و یا کارمند رسمی یا پیمانی دستگاههای اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری
- دارا بودن مدرک تحصيلي (حداقل کارشناسي) در يکي از رشتههاي تحصيلي مرتبط
- دارا بودن حداقل 15 سال سابقه خدمت مرتبط در بخشهاي آب و فاضلاب و آب
- برخورداري از حداقل 8 سال سابقه مدیریتی در سطوح مدیریت میانی، معاونت و هیئت مدیره شرکتهای آب و فاضلاب و یا همتراز در سایر شرکتها
- حداکثر سن 55 سال
- حداکثر سابقه خدمت 25 سال برای مقاطع تحصیلی کارشناسی و 28 سال برای کارشناسي ارشد و بالاتر
* در شرایط برابر (امتیازات مساوی) اولویت انتخاب به ترتیب با داوطلبان بومی شاغل در شرکت آب و فاضلاب، شرکتهای بخش آب، شرکتهای صنعت آب و برق و سایر دستگاههای اجرایی میباشد.
ج) شایستگیهای عمومی و اختصاصی مورد انتظار
- ویژگیهای شخصیتی، توانمندیهای فردی و اخلاق حرفهای
- توانایی رهبری و مدیریت و پیگیری مجموعه فعالیتها و برنامههای شرکت
- نگرش راهبردی، تحلیلی و برنامهای
- بینش اقتصادی و تفکر شرکتداری
- مهارت مذاکره، تعامل و همکاری گروهی
- تجربه، تخصص و دانش فنی مدیریت آب و فاضلاب
- تواناییهای عمومی مدیریت (سازماندهی، هدایت، تصمیمگیری، نظارت و کنترل)
- شناخت محیطی و آگاهیهای سازمانی
د ) مدارک مورد نياز
- نامه روکش فرم درخواست شامل متني با حداکثر 800 کلمه که توضيح دهد ويژگيها و توانمنديهاي متقاضي چگونه با نيازمنديهاي سمت مديرعاملي شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان متناسب است.
- تکمیل فرم درخواست
- رزومه مديريتي (حداکثر دو صفحه)
- اطلاعات کامل تماس
* سایر مدارک لازم متناسب با اطلاعات فرم تکمیل شده در مراحل آتی اخذ خواهد شد.
توجه:
- تکميل فرم درخواست و ارسال مدارک صرفاً از طريق سايت امکانپذير است.
- ارزیابی شایستگیهای (عمومی- اختصاصی) متقاضیان توسط اعضای کارگروه بررسي شايستگيهاي متقاضیان انجام خواهد گرفت.
- حقوق و مزایا مطابق نظام ارزشیابی و پرداخت و طرح طبقهبندی مشاغل شرکتهای وابسته وزارت نیرو تعیین و برقرار میگردد.
- حضور مستمر مدیرعامل در استان و سکونت خانواده وی در محل خدمت الزامی است.
- ثبت درخواست و طی فرآیند متقاضیان تا حصول نتیجه نهایی هیچگونه تعهدی را برای وزارت نیرو ایجاد نخواهد کرد.