ركوردهاي جديد > فراخوان شماره 48 - مدیرکل دفتر قراردادها، بازرگانی و اعتبارات اسنادی (شركت مادرتخصصي برق حرارتي)
فراخوان شماره 48 - مدیرکل دفتر قراردادها، بازرگانی و اعتبارات اسنادی (شركت مادرتخصصي برق حرارتي)
1399/07/21
اطلاعيه شماره 1
وزارت نیرو در راستای راهبرد شایسته گزینی در دولت دوازدهم، از افراد واجد شرایط و علاقه‌مند به همکاری در سمت مدیرکل قراردادها ، بازرگانی و اعتبارات اسنادی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی  برق حرارتی از طریق پورتال وزارت نیرو و انتشار اطلاعیه در خبرگزاری‌ها و وب‌سایت‌ها دعوت به همکاری نمود و در بازده زمانی (از 21 مهر تا 1 آبان 1399)، علاقه‌مندان و کسانی که خود را واجد شرایط احراز این موقعیت ارزیابی کردند، با تکمیل فرم و بیان سوابق تحصیلی، علمی و کاری، ضمن بهره‌گیری مطلوب از این راهکار نوین، آمادگی خود را اظهار داشتند.
 با قدرداني صميمانه از همه داوطلباني که در روند انتخاب مدیرکل قراردادها ، بازرگانی و اعتبارات اسنادی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی  برق حرارتی مشارکت داشته و از این فراخوان استقبال نمودند، اعم از همکاران ارجمند در بخش‌هاي مختلف وزارت نيرو، فعالان در عرصه ‌های مختلف صنعت آب و برق و همچنین عزیزان خارج از مجموعه وزارت نیرو، بدین‌وسیله اطلاعات آماري زير در ارتباط با داوطلبان شرکت‌کننده در اين فراخوان به آگاهي می‌رسد: 

* تعداد فرم‌های تکمیل‌شده بالغ ‌بر 25 نفر است که شرکت کنندگان را آقايان 22 نفر و خانم ها 3 نفر تشکيل مي دهند.
* بيشترين تعداد تکمیل‌کنندگان فرم ازلحاظ سني بين 30 تا 50 سال (92درصد) است.
*از لحاظ مدرک تحصيلي افراد داراي مدرک کارشناسی (12درصد) کارشناسي ارشد (72 درصد) و دکتری(16 درصد) می‌باشند.
* از نقطه‌ نظر محل خدمت فعلي، 84 درصد از تکمیل‌کنندگان فرم را همکاران وزارت نیرو تشکیل می‌دهند و 16 درصد ديگر را همکاران سایر سازمان‌های دولتي و غيردولتي شامل می‌شوند.

به آگاهي می‌رساند بر اساس فرآيند طراحی‌شده، غربالگري اوليه انجام گرفته و درخواست‌های غیرقابل‌قبول ( با توجه به شرايط احراز ذکر ‌شده درفراخوان) حذف شده اند. هم چنين کميته بررسي صلاحيت داوطلبان متشکل از مديران ارشد ذیربط و خبرگان صنعت براي ارزيابي درخواست‌های قابل‌قبول تشکيل شده است.

بر اين اساس ضمن تشکر مجدد از همه داوطلبان گرامي و آرزوي توفيق روزافزون، اطلاع‌رسانی لازم به افرادی که واجد شرايط اوليه نبوده‌اند از طريق ايميل شخصي ايشان طي روزهاي آتي انجام خواهد شد و گزارش پيشرفت کار در اطلاعیه‌های بعدي از همين طريق به آگاهي خواهد رسيد.
 
فراخوان پست مدیرکل دفتر قراردادها، بازرگانی و اعتبارات اسنادی
 شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی 
در راستای راهبرد شایسته گزینی وزارت نیرو در دولت دوازدهم و ایجاد فرصتهای برابر برای همه افراد واجد شرایط عمومی و تخصصی خدمتگزاری، از داوطلبان واجد شرایط برای همکاری در سمت (( مدیرکل دفتر قراردادها، بازرگانی و اعتبارات اسنادی))، دعوت به اعلام آمادگی  می نماید :
الف) اهم وظایف و مسئولیت های مدیرکل دفتر قراردادها، بازرگانی و اعتبارات اسنادی
  1. هماهنگی، کنترل و نظارت در تدوین و انعقاد قراردادهای شرکت در چارچوب مقررات و آئین نامه معاملات
  2. جمع آوری و دسته بندی قوانین و مقررات حاکم بر قراردادهای شرکت و انعکاس آنها به واحدهای ذیربط و پاسخگوئی به سوالات و ابهامات
  3. تهیه و پیشنهاد متن قراردادها، دستورالعمل ها و ضوابط مورد نیاز در زمینه تهیه اسناد مناقصه و قرادادهای شرکت جهت تصویب مراجع ذیربط.
  4. بررسی و تایید فرایند و قراردادهای در دست انعقاد شرکت از نظر قوانین، مقررات، دستورالعملها، ضوابط و آئین نامه معاملات شرکت
  5. انجام فعالیت مرتبط با امور دبیرخانه ای کمیسیونهای مناقصات و مزایده ها، هیات سه نفره ترک تشریفات کمیته فنی بازرگانی، هیات انتخاب مشاور، کمیته ها و کمیسیونهای مربوط
  6. انجام تشریفات برگزاری مناقصات و مزایده های مورد درخواست و تنظیم مفاد قراردادها
  7. دریافت اطلاعات مربوط به عملکرد اعتبارات اسنادی از طرح ها و تهیه گزارشهای موردی جهت ارائه به مسئولین ذیربط
  8. همکاری با مجریان طرحها در زمینه اعتبارات اسنادی و رفع تعهدات گمرکی و بانکی حسب مورد
  9. مشارکت با مجریان طرحها در تهیه گزارشهای توجیهی جهت اخذ مجوزهای قانونی، پیگیری انجام امور بازرگانی خارجی از قبیل گشایش اعتبارات اسنادی، حمل و ترخیص، بیمه و جبران خسارات، امور اشتغال کارکنان خارجی پیمانکاران و کسب مجوزهای مورد نیاز اجرای طرحها
  10.  همکاری با مجریان طرحها برای تسویه حساب نهائی با کلیه مشاوران، پیمانکاران و فروشندگان تجهیزات و سایر قراردادهای طرحها و تعیین تکلیف کالاها و اموال مازاد پس از راه اندازی و تحویل طرحها و پروژه های به بهره برداری رسیده و تحویل کلیه اسناد و مدارک طرحهای شرکت
  11.  همکاری در تنظیم و تدوین قراردادهای نمونه مربوط به سرمایه گذاری بخش خصوصی از قبیل قراردادهای BOT، BOO، بیع متقابل، بازسازی یا بهینه سازی عملکرد نیروگاهها و بررسی روشهای جدید برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در نیروگاهها
  12.  نظارت بر انجام فرآیند انعقاد قراردادهای شرکت در چارچوب قوانین و مقررات و تنظیم تمامی قراردادهای پیمانکاری و مشاوره ای
  13.  تهیه لوایح دفاعیه، تهیه آیین نامه های اجرایی و گردش کارهای داخلی و همچنین تهیه اسناد تیپ خاص شرکت و یا مستند به ضوابط و مقررات لازم الاجرا، مشارکت در تدوین دوره های آموزشی در زمینه امور قراردادی و اعتبارات اسنادی
 
ب)شرایط احراز پست مدیرکل دفتر قراردادها، بازرگانی و اعتبارات اسنادی
- تابعیت جمهوری اسلامی ایران
- برخورداری از سلامت جسمی و روانی
- احراز صلاحیت اعتقادی و رفتاری برای انتصاب
- دارا بودن رابطه استخدامی رسمی، پیمانی، قرارداد کار معین
- دارا بودن مدرک تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و  بالاتر رشته های مدیریت(مالی، بازرگانی، صنعتی، دولتی، اجرائی،MBA  و سایر گرایشهای مرتبط)، حقوق(خصوصی، عمومی، اقتصادی و سایر گرایشهای مرتبط )، اقتصاد(علوم اقتصادی، توسعه اقتصادی، اقتصاد انرژی و سایر گرایشهای مرتبط ) و رشته های فنی و مهندسی مرتبط
- داشتن حداقل 6 سال تجربه خدمت دولتی مرتبط
- داشتن 4 سال تجربه مدیریتی مرتبط در سطح مدیریت پایه / میانی (روسای گروه و اداره – معاونین (مدیرکل / مجری) و مدیرکل)
- گذراندن دوره های آموزشی مدیریتی مربوطه
- کسب حداقل 85 کل امتیاز ارزیابی عملکرد در دو سال منتهی به انتصاب
* کارکنان شاغل در شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی و شرکتهای دولتی زیر مجموعه برق حرارتی در شرایط مساوی در اولویت قرار دارند.
ج)شایستگی های عمومی و اختصاصی مورد انتظار
1- مهارت ارتباطی:
داشتن بیان روشن و شفاف، درک مواضع طرف متقابل و تعامل با سایر بخشها، برخوردار از روحیه ارتباط موثر و مفید خارج سازمانی جهت تحقق منافع شرکت، شنود موثر و همدلی.
2- نظارت و کنترل:
توانایی تدوین برنامه نظارت و هدایت، گزارش گیری به موقع و متناسب با برنامه، توانایی مقایسه مناسب عملکردها با اهداف و استخراج مغایرتها در جهت بهبود وضع موجود، توانایی تعیین و تحلیل علت انحرافات احتمالی، تلاش برای ارایه بازخورد و اقدام به موقع برای اصلاح کارها، توانایی شناسایی سریع مشکلات مربوط به عملکرد کاری، اطمینان از تلاش همه افراد و واحدهای سازمانی ذیربط در راستای رسیدن به اهداف، جمع آوری و تحلیل اطلاعات و داده ها بطور منظم برای تعیین میزان پیشرفت.
3- صبر و پایداری:
صبوری و شکیبایی، ثبات و آرامش و پایداری در موقعیتهای گوناگون خصوصا در ارتباط با افراد، استقامت و شکیبایی در برابر مشکلات و حوادث گوناگون، پیش بردن کار خود مطابق برنامه زمانی علیرغم بوجود آمدن شرایط پیش بینی نشده.
 
4- نوآوری و تفکر خلاق:
برخورداری از خلاقیت و نوآوری و ابتکار عمل در انجام کارها، نگاه به موضوعات بصورت متفاوت و بدیع، به چالش کشیدن وضعیتهای یکنواخت و روزمره، شناسایی سناریوهای متنوع و احتمالی در خصوص هر تصمیم، ارایه راه حل های جدید و مناسب برای حل مساله، حمایت و پشتیبانی از نظرات و ایده های نو دیگران، پیشنهاد روش های موثر و خلاق برای انجام امور، ارایه ایده های ابتکاری و بکر در جلسات طوفانی ذهنی، استقبال و حمایت از ایده های نو مطرح شده توسط همکاران خود.
5- پاسخگویی:
پاسخگویی در قبال وظایف و مسئولیت های مدیریتی خود به کلیه ذینفعان، ارایه توضیحات منطقی و قانع کننده نسبت به ابهامات بوجود آمده، پذیرش پیامدهای تصمیمات و نتایج آنها، عدم فرافکنی دلایل و علل به عوامل بیرونی، برخورداری از التزام عملی و درونی به رفع و جبران نواقص در زمان ممکن.
6- رهبری و مدیریت کارکنان:
داشتن روحیه پرورش و توانمند سازی کارکنان، ترغیب به حضور کارکنان در برنامه های توسعه ای و آموزشی، مشارکت جویی و تیم سازی و روحیه کار گروهی، اعتماد و تفویض اختیار، داشتن روحیه جانشین پروری، آشنایی کامل با اصول مدیریت و سرپرستی افراد.
7- مهارت فنی (دانش و معلومات حرفه ای) :
دانش و تخصص، تجربه و فعالیت های حرفه ای، آگاهی محیطی و سازمانی، تسلط بر کار خود، داشتن آگاهی کافی در مورد روشهای تامین تدارکات و خرید، مسائل مربوط به عقد قراردادهای پیمانکاری، خدمات مشاوره ای، سرمایه گذاری و نکات حقوقی آن ها، قوانین تجارت و همچنین دیگر قوانین مرتبط، توانایی شناسایی بازارهای موجود و جدید از طریق بررسی و مطالعه بازارهای جهانی، توانایی کار با کامپیوتر، آشنایی با زبان انگلیسی و اینترنت، آشنایی کامل با ضوابط و مقررات نظام فنی و اجرایی کشور و طرحهای عمرانی از جمله قانون برگزاری مناقصات و آیین نامه های مرتبط، قانون محاسبات عمومی، بخشنامه های سازمان برنامه، فهارس بها پایه، شرایط عمومی پیمان داخلی و طرح و ساخت و ای پی سی صنعتی سازمان، ضوابط و مقررات انتخاب مشاوران و شرایط قراردادی، نحوه رتبه بندی شرکت ها، تهیه سناد پیش ارزیابی و مناقصات بر اساس ضوابط سازمان و قانون مناقصات، مزایده، قوانین برنامه، لوایح بودجه، قانون مدنی، مقررات داوری و ... ، آشنایی با قراردادهای بین المللی نظیر فیدیک و بانک های توسعه ای، سابقه مشارکت در تهیه اسناد مناقصه و برگزاری مناقصات داخلی و حتی الامکان خارجی، سابقه مراوده با دستگاههای نظارتی و توجیه دستگاه های مذکور، آشنایی با ضوابط و مقررات ارزی، تامین مالی از طریق خطوط اعتباری خارجی، مدلهای تامین مالی پروژ های سرمایه گذاری(داخلی و خارجی)، مقررات و ضوابط اعتبارات اسنادی و حمل و نقل، بازار برق و نحوه عملکرد آن.
 
د) مدارک مورد نیاز:
-  تکمیل فرم درخواست در سایت فراخوان
-  نامه درخواست شامل متنی با حداقل ۸۰۰ کلمه و حداکثر ۱۵۰۰ کلمه که توضیح دهد ویژگیها و توانمندیهای متقاضی چگونه با نیازمندیهای  پست مورد نظر متناسب است و چه انگیزه‌هایی سبب شرکت در فراخوان شده است.
-  متنی در حدود ۸۰۰ کلمه که توضیح دهد متقاضی در سوابق خود در زمینه پست مورد نظر چه دستاورد‌های شاخصی داشته است.

- رزومه مدیریتی (حداکثر دو صفحه)
- رزومه علمی (حداکثر دو صفحه)
- اطلاعات کامل تماس
- سایر مدارک لازم متناسب با اطلاعات فرم تکمیل شده در مراحل آتی اخذ خواهد شد.

توجه:
تکمیل فرم درخواست و ارسال مدارک صرفاً از طریق سایت امکان پذیر است.
ارزیابی شایستگیهای متقاضیان توسط اعضای کارگروه بررسی شایستگی بر اساس معیار‌ها و امتیاز­دهی متقاضیان انجام خواهد گرفت.
از برگزیدگان برای دعوت به جلسه مصاحبه، درخواست خواهد شد. بدواً برنامه پیشنهادی خود را تنظیم و ارایه نمایند.
در شرایط مشابه، کارکنان شاغل در شرکتهای مادر تخصصی برق حرارتی و
شرکتهای دولتی زیر مجموعه برق حرارتی در اولویت قرار دارند.
حقوق و مزایا مطابق با ضوابط و مقررات مربوطه برقرار می­­گردد.
ثبت درخواست و طی فرایند ارزیابی متقاضیان تا حصول نتیجه نهایی هیچ گونه تعهدی را برای شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی ایجاد نخواهد کرد.

 
علاقه‌مندان برای کسب اطلاع از شرایط احراز و وظایف مربوطه و همچنین تکمیل فرم درخواست می‌توانند تا حداکثر تا روز 1 آبانماه سال ۱۳۹۹ به آدرس فراخوان وزارت نیرو   مراجعه کنند.
 
 
======================================


فراخوان پست مدیرکل دفتر قراردادها، بازرگانی و اعتبارات اسنادی
 شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی  ( مهلت ثبت نام تا تاریخ 01/08/99)
در راستای راهبرد شایسته گزینی وزارت نیرو در دولت دوازدهم و ایجاد فرصتهای برابر برای همه افراد واجد شرایط عمومی و تخصصی خدمتگزاری، از داوطلبان واجد شرایط برای همکاری در سمت (( مدیرکل دفتر قراردادها، بازرگانی و اعتبارات اسنادی))، دعوت به اعلام آمادگی  می نماید :
الف) اهم وظایف و مسئولیت های مدیرکل دفتر قراردادها، بازرگانی و اعتبارات اسنادی
  1. هماهنگی، کنترل و نظارت در تدوین و انعقاد قراردادهای شرکت در چارچوب مقررات و آئین نامه معاملات
  2. جمع آوری و دسته بندی قوانین و مقررات حاکم بر قراردادهای شرکت و انعکاس آنها به واحدهای ذیربط و پاسخگوئی به سوالات و ابهامات
  3. تهیه و پیشنهاد متن قراردادها، دستورالعمل ها و ضوابط مورد نیاز در زمینه تهیه اسناد مناقصه و قرادادهای شرکت جهت تصویب مراجع ذیربط.
  4. بررسی و تایید فرایند و قراردادهای در دست انعقاد شرکت از نظر قوانین، مقررات، دستورالعملها، ضوابط و آئین نامه معاملات شرکت
  5. انجام فعالیت مرتبط با امور دبیرخانه ای کمیسیونهای مناقصات و مزایده ها، هیات سه نفره ترک تشریفات کمیته فنی بازرگانی، هیات انتخاب مشاور، کمیته ها و کمیسیونهای مربوط
  6. انجام تشریفات برگزاری مناقصات و مزایده های مورد درخواست و تنظیم مفاد قراردادها
  7. دریافت اطلاعات مربوط به عملکرد اعتبارات اسنادی از طرح ها و تهیه گزارشهای موردی جهت ارائه به مسئولین ذیربط
  8. همکاری با مجریان طرحها در زمینه اعتبارات اسنادی و رفع تعهدات گمرکی و بانکی حسب مورد
  9. مشارکت با مجریان طرحها در تهیه گزارشهای توجیهی جهت اخذ مجوزهای قانونی، پیگیری انجام امور بازرگانی خارجی از قبیل گشایش اعتبارات اسنادی، حمل و ترخیص، بیمه و جبران خسارات، امور اشتغال کارکنان خارجی پیمانکاران و کسب مجوزهای مورد نیاز اجرای طرحها
  10.  همکاری با مجریان طرحها برای تسویه حساب نهائی با کلیه مشاوران، پیمانکاران و فروشندگان تجهیزات و سایر قراردادهای طرحها و تعیین تکلیف کالاها و اموال مازاد پس از راه اندازی و تحویل طرحها و پروژه های به بهره برداری رسیده و تحویل کلیه اسناد و مدارک طرحهای شرکت
  11.  همکاری در تنظیم و تدوین قراردادهای نمونه مربوط به سرمایه گذاری بخش خصوصی از قبیل قراردادهای BOT، BOO، بیع متقابل، بازسازی یا بهینه سازی عملکرد نیروگاهها و بررسی روشهای جدید برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در نیروگاهها
  12.  نظارت بر انجام فرآیند انعقاد قراردادهای شرکت در چارچوب قوانین و مقررات و تنظیم تمامی قراردادهای پیمانکاری و مشاوره ای
  13.  تهیه لوایح دفاعیه، تهیه آیین نامه های اجرایی و گردش کارهای داخلی و همچنین تهیه اسناد تیپ خاص شرکت و یا مستند به ضوابط و مقررات لازم الاجرا، مشارکت در تدوین دوره های آموزشی در زمینه امور قراردادی و اعتبارات اسنادی
ب)شرایط احراز پست مدیرکل دفتر قراردادها، بازرگانی و اعتبارات اسنادی
- تابعیت جمهوری اسلامی ایران
- برخورداری از سلامت جسمی و روانی
- احراز صلاحیت اعتقادی و رفتاری برای انتصاب
- دارا بودن رابطه استخدامی رسمی، پیمانی، قرارداد کار معین
- دارا بودن مدرک تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و  بالاتر مدیریت(مالی، بازرگانی، صنعتی، دولتی، اجرائی،MBA  و سایر گرایشهای مرتبط)، لیسانس، فوق لیسانس و بالاتر حقوق(خصوصی، عمومی، اقتصادی و سایر گرایشهای مرتبط )، لیسانس، فوق لیسانس و بالاتر اقتصاد(علوم اقتصادی، توسعه اقتصادی، اقتصاد انرژی و سایر گرایشهای مرتبط ) و لیسانس، فوق لیسانس و بالاتر در رشته های فنی و مهندسی مرتبط
- داشتن حداقل 6 سال تجربه خدمت دولتی مرتبط
- داشتن 4 سال تجربه مدیریتی مرتبط در سطح مدیریت پایه / میانی (روسای گروه و اداره – معاونین (مدیرکل / مجری) و مدیرکل)
- گذراندن دوره های آموزشی مدیریتی مربوطه
- کسب حداقل 85 کل امتیاز ارزیابی عملکرد در دو سال منتهی به انتصاب
* کارکنان شاغل در شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی و شرکتهای دولتی زیر مجموعه برق حرارتی در شرایط مساوی در اولویت قرار دارند.
ج)شایستگی های عمومی و اختصاصی مورد انتظار
1- مهارت ارتباطی:
داشتن بیان روشن و شفاف، درک مواضع طرف متقابل و تعامل با سایر بخشها، برخوردار از روحیه ارتباط موثر و مفید خارج سازمانی جهت تحقق منافع شرکت، شنود موثر و همدلی.
2- نظارت و کنترل:
توانایی تدوین برنامه نظارت و هدایت، گزارش گیری به موقع و متناسب با برنامه، توانایی مقایسه مناسب عملکردها با اهداف و استخراج مغایرتها در جهت بهبود وضع موجود، توانایی تعیین و تحلیل علت انحرافات احتمالی، تلاش برای ارایه بازخورد و اقدام به موقع برای اصلاح کارها، توانایی شناسایی سریع مشکلات مربوط به عملکرد کاری، اطمینان از تلاش همه افراد و واحدهای سازمانی ذیربط در راستای رسیدن به اهداف، جمع آوری و تحلیل اطلاعات و داده ها بطور منظم برای تعیین میزان پیشرفت.
3- صبر و پایداری:
صبوری و شکیبایی، ثبات و آرامش و پایداری در موقعیتهای گوناگون خصوصا در ارتباط با افراد، استقامت و شکیبایی در برابر مشکلات و حوادث گوناگون، پیش بردن کار خود مطابق برنامه زمانی علیرغم بوجود آمدن شرایط پیش بینی نشده.
4- نوآوری و تفکر خلاق:
برخورداری از خلاقیت و نوآوری و ابتکار عمل در انجام کارها، نگاه به موضوعات بصورت متفاوت و بدیع، به چالش کشیدن وضعیتهای یکنواخت و روزمره، شناسایی سناریوهای متنوع و احتمالی در خصوص هر تصمیم، ارایه راه حل های جدید و مناسب برای حل مساله، حمایت و پشتیبانی از نظرات و ایده های نو دیگران، پیشنهاد روش های موثر و خلاق برای انجام امور، ارایه ایده های ابتکاری و بکر در جلسات طوفانی ذهنی، استقبال و حمایت از ایده های نو مطرح شده توسط همکاران خود.
 
5- پاسخگویی:
پاسخگویی در قبال وظایف و مسئولیت های مدیریتی خود به کلیه ذینفعان، ارایه توضیحات منطقی و قانع کننده نسبت به ابهامات بوجود آمده، پذیرش پیامدهای تصمیمات و نتایج آنها، عدم فرافکنی دلایل و علل به عوامل بیرونی، برخورداری از التزام عملی و درونی به رفع و جبران نواقص در زمان ممکن.
6- رهبری و مدیریت کارکنان:
داشتن روحیه پرورش و توانمند سازی کارکنان، ترغیب به حضور کارکنان در برنامه های توسعه ای و آموزشی، مشارکت جویی و تیم سازی و روحیه کار گروهی، اعتماد و تفویض اختیار، داشتن روحیه جانشین پروری، آشنایی کامل با اصول مدیریت و سرپرستی افراد.
7- مهارت فنی (دانش و معلومات حرفه ای) :
دانش و تخصص، تجربه و فعالیت های حرفه ای، آگاهی محیطی و سازمانی، تسلط بر کار خود، داشتن آگاهی کافی در مورد روشهای تامین تدارکات و خرید، مسائل مربوط به عقد قراردادهای پیمانکاری، خدمات مشاوره ای، سرمایه گذاری و نکات حقوقی آن ها، قوانین تجارت و همچنین دیگر قوانین مرتبط، توانایی شناسایی بازارهای موجود و جدید از طریق بررسی و مطالعه بازارهای جهانی، توانایی کار با کامپیوتر، آشنایی با زبان انگلیسی و اینترنت، آشنایی کامل با ضوابط و مقررات نظام فنی و اجرایی کشور و طرحهای عمرانی از جمله قانون برگزاری مناقصات و آیین نامه های مرتبط، قانون محاسبات عمومی، بخشنامه های سازمان برنامه، فهارس بها پایه، شرایط عمومی پیمان داخلی و طرح و ساخت و ای پی سی صنعتی سازمان، ضوابط و مقررات انتخاب مشاوران و شرایط قراردادی، نحوه رتبه بندی شرکت ها، تهیه سناد پیش ارزیابی و مناقصات بر اساس ضوابط سازمان و قانون مناقصات، مزایده، قوانین برنامه، لوایح بودجه، قانون مدنی، مقررات داوری و ... ، آشنایی با قراردادهای بین المللی نظیر فیدیک و بانک های توسعه ای، سابقه مشارکت در تهیه اسناد مناقصه و برگزاری مناقصات داخلی و حتی الامکان خارجی، سابقه مراوده با دستگاههای نظارتی و توجیه دستگاه های مذکور، آشنایی با ضوابط و مقررات ارزی، تامین مالی از طریق خطوط اعتباری خارجی، مدلهای تامین مالی پروژ های سرمایه گذاری(داخلی و خارجی)، مقررات و ضوابط اعتبارات اسنادی و حمل و نقل، بازار برق و نحوه عملکرد آن.
د) مدارک مورد نیاز:
-  تکمیل فرم درخواست در سایت فراخوان
-  نامه درخواست شامل متنی با حداقل ۸۰۰ کلمه و حداکثر ۱۵۰۰ کلمه که توضیح دهد ویژگیها و توانمندیهای متقاضی چگونه با نیازمندیهای  پست مورد نظر متناسب است و چه انگیزه‌هایی سبب شرکت در فراخوان شده است.
-  متنی در حدود ۸۰۰ کلمه که توضیح دهد متقاضی در سوابق خود در زمینه پست مورد نظر چه دستاورد‌های شاخصی داشته است.

- رزومه مدیریتی (حداکثر دو صفحه)
- رزومه علمی (حداکثر دو صفحه)
- اطلاعات کامل تماس
- سایر مدارک لازم متناسب با اطلاعات فرم تکمیل شده در مراحل آتی اخذ خواهد شد.

توجه:
تکمیل فرم درخواست و ارسال مدارک صرفاً از طریق سایت امکان پذیر است.
ارزیابی شایستگیهای متقاضیان توسط اعضای کارگروه بررسی شایستگی بر اساس معیار‌ها و امتیاز­دهی متقاضیان انجام خواهد گرفت.
از برگزیدگان برای دعوت به جلسه مصاحبه، درخواست خواهد شد. بدواً برنامه پیشنهادی خود را تنظیم و ارایه نمایند.
در شرایط مشابه، کارکنان شاغل در شرکت مادر تخصصی برق حرارتی و شركت‌هاي دولتي زيرمجموعه در اولویت قرار دارند.
حقوق و مزایا مطابق با ضوابط و مقررات مربوطه برقرار می­­گردد.
ثبت درخواست و طی فرایند ارزیابی متقاضیان تا حصول نتیجه نهایی هیچ گونه تعهدی را برای شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی ایجاد نخواهد کرد.

 
علاقه‌مندان برای کسب اطلاع از شرایط احراز و وظایف مربوطه و همچنین تکمیل فرم درخواست می‌توانند تا حداکثر تا روز 1 آبانماه سال ۱۳۹۹ به فرم ثبت اطلاعات مراجعه نمایند.