فراخوان شماره 21 - مدير کل دفتر توسعه مديريت و تحول اداري وزارت نیرو
1398/07/22
اطلاعیه شماره 2
 
همانگونه که از طريق اطلاعيه‌ قبلي اعلام گردید، وزارت نیرو در راستای راهبرد شایسته‌گزینی در دولت دوازدهم، از افراد واجد شرایط و علاقه‌مند به همکاری در سمت مدير کل دفتر توسعه مديريت و تحول اداري وزارت نیرو از طریق پورتال وزارت نیرو و انتشار اطلاعیه در خبرگزاری‌ها و وب‌سایت‌ها دعوت به همکاری نمود.
این فرآیند بر اساس مراحل اجرايي مشخص و برنامه زمانی تعریف شده‌ای آغاز و در پايان زمان دو هفته‌اي ثبت‌نام، 42 داوطلب با بهره‌گیری مطلوب از این راهکار نوین ،آمادگي خود را براي تصدي اين مسئوليت اعلام نمودند. در ادامه، براي بررسي شايستگي‌هاي افراد ثبت‌نام کننده، کميته بررسي صلاحيت داوطلبين، با ترکيبي از اساتيد و خبرگان بيروني و مديران ارشد ذي‌ربط ، تشکيل و پس از طي مراحل تعيين شده و انجام ارزيابي‌هاي لازم، نهايتاً 5 داوطلب برگزيده را که در طول فرآيند فوق عملکرد مطلوب‌تري داشتند، جهت تصدي سمت فوق به وزير محترم نيرو پيشنهاد نمود.
به آگاهی داوطلبین گرامی شرکت‌کننده و عموم علاقه‌مندان مي‌رساند که آخرين مرحله از اين فرآيند نيز انجام گرديد و با لحاظ نظرات کميته فوق و مجموعه ملاحظات مديريتي و با اذعان به توانمندي‌هاي ساير داوطلبين محترم، به‌ويژه 5 داوطلب محترم راه‌يافته به مرحله نهايي، نهايتاً جناب آقای مرتضی بخشایش به‌عنوان مدير کل دفتر توسعه مديريت و تحول اداري وزارت نیرو انتخاب و مشغول بکار شدند.
جناب آقای مرتضی بخشایش، دارای مدرک دکترا در رشته­ مدیریت محیط‌زیست و کارشناسی‌ارشد مدیریت اجرایی و برخوردار از بيش از 12 سال تجربه مدیریت در حوزه مجامع عمومی، آموزش و منابع انسانی در شرکت مادرتخصصی مهندسی آب و فاضلاب کشور بوده اند که این امر منجر به آشنایی کامل ایشان با بخش توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت نیرو گردیده است. 
در خاتمه، با قدردانی مجدد از مشارکت و همراهی همه داوطلبان عزیز و تلاش‌هاي صادقانه و حرفه‌اي کميته بررسي صلاحيت داوطلبين، ضمن آرزوي موفقيت براي مدیرکل منتخب، اميدوار است شرائط و امکان بهره‌مندي از دانش و توانمندي‌هاي افراد شاخص و برگزيده اين فرآيند در جايگاه‌هاي متناسب فراهم گردد.


==================

اطلاعیه شماره 1

وزارت نیرو در راستای راهبرد شایسته گزینی در دولت دوازدهم، از افراد واجد شرایط و علاقه‌مند به همکاری در سمت مدير کل دفتر توسعه مديريت و تحول اداري وزارت نیرو از طریق پورتال وزارت نیرو و انتشار اطلاعیه در خبرگزاری‌ها و وب‌سایت‌ها دعوت به همکاری نمود و در بازه زمانی دو هفته (از 28 مردادماه تا  10 شهريورماه 1398)، علاقه‌مندان و کسانی که خود را واجد شرایط احراز این موقعیت ارزیابی کردند، با تکمیل فرم و بیان سوابق تحصیلی، علمی و کاری، ضمن بهره‌گیری مطلوب از این راهکار نوین، آمادگی خود را اظهار داشتند.
 با قدرداني صميمانه از همه داوطلباني که در روند انتخاب مدير کل دفتر توسعه مديريت و تحول اداري وزارت نیرو مشارکت داشته و از این فراخوان استقبال نمودند، اعم از همکاران ارجمند در بخش‌هاي مختلف وزارت نيرو، فعالان در عرصه‌های مختلف صنعت آب و برق و همچنین عزیزان خارج از مجموعه وزارت نیرو، بدین‌وسیله اطلاعات آماري زير در ارتباط با داوطلبان شرکت‌کننده در اين فراخوان به آگاهي می‌رسد:
  • تعداد فرم‌های تکمیل‌شده بالغ ‌بر 42  نفر است که تعداد 3 نفر از شرکت‌کنندگان را بانوان تشکيل می‌دهند.
  • بيشترين تعداد تکمیل‌کنندگان فرم ازلحاظ سني بين 30 تا 50 سال (81 درصد) است.
  • از لحاظ مدرک تحصيلي افراد داراي مدرک کارشناسي ارشد (43 درصد) و دکتری (57درصد) می‌باشند.
  • از نقطه‌ نظر محل خدمت فعلي، 52 درصد از تکمیل‌کنندگان فرم را همکاران وزارت نیرو تشکیل می‌دهند و 48 درصد ديگر را همکاران سایر سازمان‌های دولتي و غيردولتي شامل می‌شوند.
به آگاهي می‌رساند بر اساس فرآيند طراحی‌شده، غربالگري اوليه انجام گرفته و درخواست‌های غیرقابل‌قبول ( با توجه به شرايط احراز ذکر ‌شده در فراخوان ) حذف شده‌اند. هم‌چنین کميته بررسي صلاحيت داوطلبان متشکل از مديران ارشد ذيربط و خبرگان صنعت براي ارزيابي درخواست‌های قابل‌قبول تشکیل‌شده است.  بر اين اساس ضمن تشکر مجدد از همه داوطلبان گرامي و آرزوي توفيق روزافزون، اطلاع‌رسانی لازم به افرادی که واجد شرايط اوليه نبوده‌اند از طريق ايميل شخصي ايشان طي روزهاي آتي انجام خواهد شد و گزارش پيشرفت کار در اطلاعیه‌های بعدي از همين طريق به آگاهي خواهد رسيد.

==============
فراخوان انتخاب مدير کل دفتر توسعه مديريت و تحول اداري وزارت نیرو
در راستاي راهبرد شايسته‌گزيني وزارت نيرو در دولت دوازدهم و ايجاد فرصت‌هاي برابر براي همه افراد واجد شرايط عمومي و تخصصي خدمت‌گزاري، اين وزارت از متخصصين داوطلب واجد شرايط براي همكاري در سمت « مدير کل دفتر توسعه مديريت و تحول اداري» دعوت به اعلام آمادگی می نماید.
 
الف) اهم وظایف و مسئولیت‌ها:
- تدوين، ابلاغ و استقرار ساختار حوزه ستادي وزارت نيرو، شرکت هاي مادر­تخصصي و مراکز و مؤسسات آموزشي و پژوهشي وابسته
- انجام امور مربوط به برنامه هاي جامع اصلاح نظام اداري و دبير­خانه­ هاي شوراي توسعه مديريت
- تدوين اسناد اداري و بهبود فرايندها
- استقرار فناوري­­هاي مديريتي
- اجراي برنامه جامع بهره­ وري و نقشه راه بهبود بهره­ وري صنعت و تعامل با مراجع مرتبط
- احصاء و تدوين مقررات برون­ سپاري تصدي­ ها
- راهبري، نظارت بر مطالعات مستمر در­خصوص نارسائی ها و مشکلات جاری سیستمها، فرایندها و روشهای مشترک اختصاصی و عمومی
- مديريت برنامه هاي مطالعاتي و بررسی های لازم به منظور استقرار چرخه مدیریت بهره وری در دستگاه و 
ارزیابی مستمر نحوه عملکرد چرخه و ارائه راه حل‌های اصلاحی
- مديريت بر فرايند بررسي و مطالعات مستمر به‌منظور شناخت فرایندها و روشهای انجام کار، مستند سازی و مهندسی مجدد آنها
 
ب) شرایط احراز:
  •  برخورداری از صلاحیت­های عمومی انتصاب بر اساس قوانین، مقررات و ضوابط ذيربط
  • کارمند رسمی، پیمانی یا قرارداد کار معین (مشخص) دستگاه­های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری
  •  دارا بودن مدرک تحصیلی دکتری (یا کارشناسی ارشد) در يکي از رشته‌هاي مهندسي صنايع، ساير رشته‌هاي مهندسي مرتبط با صنعت آب و برق، مدیریت، تخصص‌های علوم انسانی و اجتماعی مرتبط با توسعه مديريت و تحول اداري
  • دارا بودن شناخت مناسب از صنعت آب و برق
  •  برخورداري از حداقل ­3­ سال سابقه مديريت سطح مياني
  •  برخورداری از حداقل­ 5 سال سابقه مديريت در زمینه ­های مرتبط با پست مورد نظر
  • دارا بودن حداکثر 28 سال سابقه خدمت براي مقاطع تحصيلي دکتري (25 سال براي کارشناسي ارشد)
  •  آشنایی با قوانین، مقررات و ضوابط ذيربط
 
ج) شایستگی­ های عمومی و اختصاصی مورد انتظار:
  •  توانمندي­هاي فردي، ويژگي­هاي شخصيتي و اخلاق حرفه­ ای
  •  توانایی رهبری و مدیریت و پیگیری مجموعه فعالیت­ها و برنامه­ ها
  •  نگرش راهبردی، تحلیلی و برنامه ­ای
  •  مهارت مذاکره، تعامل و همکاری گروهی
  •  توانایی­هاي عمومی مدیریت (سازماندهی، هدایت، تصمیم گیری، نظارت و کنترل)
  •  شناخت محیطی و آگاهی­ هاي سازمانی
 
د) مدارک مورد نیاز:
  •  تکميل فرم درخواست در سايت فراخوان
  •  نامه درخواست شامل متنی با حداقل 800 کلمه و حداکثر 1500 کلمه که توضیح دهد ویژگی ها و توانمندی های متقاضی چگونه با نیازمندی­های سمت مدیرکل دفتر توسعه مديريت و تحول اداري وزارت نیرو متناسب است و چه انگيزه هايي سبب شرکت در فراخوان شده است.
  •  متني در حدود 800 کلمه که توضيح دهد متقاضي در سوابق خود در زمينه پست مورد نظر چه دستاوردهاي شاخصي داشته است.
  •  رزومه مدیریتی (حداکثر دو صفحه)
  •  رزومه علمي (حداکثر دو صفحه)
  •  اطلاعات کامل تماس
  •  سایر مدارک لازم متناسب با اطلاعات فرم تکمیل شده در مراحل آتي اخذ خواهد شد.
 
توجه:
- تکميل فرم درخواست و ارسال مدارک صرفاً از طريق سايت امکان‌پذير است.
- ارزيابي شايستگي­ هاي متقاضيان توسط اعضاي کارگروه بررسي شايستگي­ها بر اساس معيارها و امتياز­دهي متقاضيان انجام خواهد گرفت.
- از برگزيدگان براي دعوت به جلسه مصاحبه، درخواست خواهد شد بدواً برنامه پيشنهادي خود را تنظيم و ارائه نمايند.
- کارکنان شاغل در وزارت نیرو و سازمان­ها و شرکت­های تابعه در شرايط مشابه در اولویت قرار دارند.
- حقوق و مزايا مطابق با مفاد مصوبه شوراي حقوق و دستمزد تعيين و برقرار مي­­گردد.
- ثبت درخواست و طي فرايند ارزيابي متقاضيان تا حصول نتيجه نهايي هيچ گونه تعهدي را براي وزارت نيرو ايجاد نخواهد کرد.